20 January 2012

Pekan Frinjan 26: Seni, aktivisme dan fesyen



Pekan Frinjan adalah acara bulanan yang mempersatukan muzik, puisi, teater, fesyen, aktivisme, buku dan macam-macam. Memasuki edisi ke 26, Pekan Frinjan pembuka tirai 2012 ini akan berlangsung pada hari Jumaat

http://www.facebook.com/events/257269690993788/

Tempat: Kompleks Belia & Kebudayaan Selangor di Seksyen 7 Shah Alam (depan UNISEL dan bersebelahan Taman Tasik Seksyen 7)
Tarikh: 27 Januari 2012, Jumaat
Masa: 8 malam (bazar bermula jam 5 petang)

Barisan pengkarya:

- Subculture
- Nastia
- Dum Dum Tak
- Nazim Irfan
- Gloria
- FadedFace
- Hope 2 Walk
- Penampilan 2 novel Fixi terbaru: KELABU (Nadia Khan) dan TABU (Shaz Johar)
- Pra lancar buku dokumentari Dum Dum Tak

Baucar buku RM200 boleh digunakan di booth Distro Buku!

juga pelbagai buku-buku baru dari penerbit kecil dan besar boleh diperolehi di sini. Tidak lupa untuk untuk yang suka berfesyen dan membeli belah apa saja, puluhan gerai menanti :)

Pertanyaan gerai sila emel ke frinjanbazaar@gmail.com

Tentang Pekan Frinjan

Pekan Frinjan adalah salah satu inisiatif kelompok Frinjan bertujuan untuk membudayakan masyarakat. Ini dilakukan dengan membawa pelbagai aktiviti seni dan kebudayaan terus kepada masyarakat umum, khususnya di laman massa dan jalanan.

Dengan mempersembahkan seni dan budaya dalam bentuk “pop”, diharapkan masyarakat akan terus mahu mendekati bahan berteraskan intelektualisme. Ini penting dalam membentuk sebuah negara dan persekitaran bertamadun yang tidak hanya mementingkan pembangunan ekonomi semata-mata.

Tentang Frinjan

Frinjan adalah sebuah kolektif longgar pengkarya dan penikmat seni budaya, dan kata 'Frinjan' diambil dari perkataan Bahasa Inggeris, 'fringe'. Resondeternya ialah untuk menganjurkan aktiviti seni budaya bersifat semi-komersil dengan suntikan literari, pembudayaan masyarakat dan pengembangan sosial.

Frinjan berpendirian untuk memanfaatkan seni sebagai medium untuk menarik perhatian masyarakat terhadap isu-isu sosial politik yang berlaku, sering bekerjasama dengan badan bukan kerajaan, komuniti seni dan institusi pendidikan. Frinjan turut berhasrat untuk memanfaatkan seni sebagai medium pemerkasaan anak-anak muda untuk mendepani pemasalahan yang berlaku di mana-mana.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

012 204 4557 : Paan (Bazar dan pengkarya)
014 660 9066 : Fairuz (Pengurus Pentas)
012 664 8873 : Hadi ( Pasar Buku)

atau emel ke frinjan@gmail.com

Facebook: http://www.facebook.com/frinjan
Twitter: @frinjan
Blog: http://frinjan.blogspot.com/

Pekan Frinjan 26 ini dianjurkan oleh Komuniti Frinjan dengan sokongan dari GEN-S, Tourism Selangor dan turut dibantu oleh MBSA

Terima kasih! :)

No comments:

Post a Comment