24 March 2011

Rangkuman Forum Frinjan 2.0: Apa Ada Dengan Cinta?

kemaskini 24 Mac:

video dirakam Perewa Muda, terima kasih banyak bro!









kemaskini 22 Mac:

ulasan dari audien boleh dibaca di sini, ulasan jujur, kritikal dsb sangat dihargai kerana pujian semata akan menghancurkan kebaikan dalam jangka masa panjang :)

http://juwaini.blogspot.com/2011/03/forum-frinjan-ada-apa-dengan-cinta.html

http://3p4h.blogspot.com/2011/03/apa-ada-dengan-cinta.html

http://buluhperindu.com/ulasan-jujur-forum-2-0-ada-apa-dengan-cinta/

Dari kiri: moderator Vovin, Mesin Cetak, Fynn dan Aishah


Audien cinta

Kebanyakan audience terdiri daripada mahasiswa, anak muda, yang tak begitu muda, juga pendamba cinta

Fynn Jamal

- Fynn Jamal bemula dgn cinta yang tak punya definisi

- Tuhan jadikan manusia sebagai khalifah. Maka tiada lelaki atau perempuan yang bisa jd objek

- Nah sayang, ferrari sebijik"; itu bukan cinta.

- Kita semua pernah dicurangi, malah pernah mencurangi,"

- Bila kita xhancurkan orang, Tuhan mungkin akan kata - kool lah budak ni. Meh aku bagi benda yg best kat dia." -- ;)

- Benda yg best adalah benda dalam bayangan

- tolong jgn expect sesuatu yg sempurna kerana kita bukanlah sesempurna mana

- seseorang yg mengaku kekurangan, dialah yg paling gagah

Aishah Nur Hakim


- Aishah Nur Hakim mulai dengan cinta itu meliputi segalanya

- Bila awak tengah berada dalam kebodohan, alamilah. Enjoy! - tapi jangan lama di situ!

- Mungkin lebih baik, kalau awak kata awak jatuh hati pada saya, awak jumpa wali saya - bukan jumpa saya."

- Saya suka makan tomyam. Saya nk kawin dgn lelaki yg boleh kopek udang tu utk saya"

- Kita kena bergerak menjadi yg ideal tu, barulah Allah SWT tu hantarkan orang yg lebih hebat daripada kita"

- lelaki plg gagah adalah yg menangis

Firdaus Zolkifli aka Mesin Cetak


- mulai kupas dengan tragedi cinta. Cinta itu adalah hubungan inter-subjektif

- Cium mulut mungkin ritual cinta yang hebat. Tapi mungkin juga tidak"

- Romantik dalam konteks modenisasi adalah romantik yang telah disimbolkan

- Cinta ibubapa terhadap anaknya, ialah dia membukakan jalan - bukan dia menentukan jalannya."

- Hubungan manusia hanya 2. Dengan Allah dan sesama manusia"

- cinta itu bukan sesuatu yang boleh diarahkan

- Manusia terdiri drpd individu2 - lelaki dan wanita, cinta ni memusnahkan 'aku' & 'kau', melahirkan 'kita'

- Cinta itu harus menjaga keperawanannya. Menjaga individualitinya"

No comments:

Post a Comment