29 March 2012

Pekan Frinjan 28: Seni, Fesyen dan Aktivisme





Pekan Frinjan adalah acara bulanan yang mempersatukan muzik, puisi, teater, fesyen, aktivisme, buku dan macam-macam. Edisi yang ke 28 akan berlangsung di Kompleks Belia & Kebudayaan Selangor pada hari jumaat, 30 Mac.


Tempat: Kompleks Belia & Kebudayaan Selangor di Seksyen 7 Shah Alam (depan UNISEL dan bersebelahan Taman Tasik Seksyen 7)
Tarikh: 30 Mac 2012, Jumaat
Masa: 8 malam (bazar bermula jam 5 petang)

Barisan pengkarya:

- Azmyl Yunor & The Sigarettes
- House Of Five
- Wani Ardy
- Sleeq feat Najwa Latif
- The Alif
- Juxtaposed

- Kolektif Mas Joko & Buku Jalanan
- Athina Marzuki
- Perewa Muda
- Promo novel KOPI: kumpulan 19 cerpen Fixi

Baucar buku RM200 boleh digunakan di booth Distro Buku, Selut Press, Gerakbudaya & Lejen Press!

Pelbagai buku-buku baru dari penerbit kecil dan besar boleh diperolehi di sini. Tidak lupa untuk untuk yang suka berfesyen dan membeli belah apa saja, puluhan gerai menanti :)


Tentang Pekan Frinjan

Pekan Frinjan adalah salah satu inisiatif kelompok Frinjan bertujuan untuk membudayakan masyarakat. Ini dilakukan dengan membawa pelbagai aktiviti seni dan kebudayaan terus kepada masyarakat umum, khususnya di laman massa dan jalanan.

Dengan mempersembahkan seni dan budaya dalam bentuk “pop”, diharapkan masyarakat akan terus mahu mendekati bahan berteraskan intelektualisme. Ini penting dalam membentuk sebuah negara dan persekitaran bertamadun yang tidak hanya mementingkan pembangunan ekonomi semata-mata.

No comments:

Post a Comment